Робота з обдарованими дітьми




Олімпіадні завдання з української мови                                  

1. Згадай і запиши два прислів’я про мову та два прислів’я про слово. Поясни одне з них.                       5 б.

2. Склади якомога більше (не менше десяти) слів із букв слова КОМАНДИР.                                 5 б.
3. Згрупуйте і випишіть слова за певною ознакою. Поясніть свій вибір. Знайдіть «зайве» слово, випишіть, доберіть до нього 3 спільнокореневі слова.
Пісок, вугілля, вода, глина, торф.                                                                             5 б.
4. Склади з поданих частин усі можливі слова так, щоб всі вони були спільнокореневими: -б-, -а, друж-, -и-, -ти, -н-, -ий, по-, -ся, -еньк-, -о, -ок. Розбери утворені слова за складом.         6 б.
5. Утворіть іменники з поданих дієслів, запишіть їх.                                                                            4 б.
Малювати -                                    ;
жити -                                            ;
змагатися -                                     ;
знати -                                            ;
навчатися -                                     .
Підкресли спільну орфограму в утворених словах. Яке з цих слів доречне у виразі:
Не шкодуй часу для                                                     .

6. Дайте повні письмові відповіді на запитання, використовуючи записи в дужках.                                  5 б.
-  З якою швидкістю рухався лижник? (14 км/год)
Скільки сторінок у книжці (16)
          - Скільки метрів тканини витратили? (600м)
-          Скількома мовами повторювалися надписи? (12)                    
7. Замість крапок допишіть у потрібних відмінках займенники, які б вказували на осіб і предмети, названі на початку кожного ряду. Визначте відмінки займенників.                                                    6 б.
Приятель. Ми не застали              (      ); говорили про               (      ); подарували                 (      ); книжку відніс              (    ); я був з                   (    ); бачив                          (     ).
Береза.  Біля       (    ); на                (    ) сорока звила гніздо; ми сіли відпочити під                
(    ); вітер зломив        (     ).  

8.Замініть словосполучення синонімічним словом.                                                                            5 б.
Шкільна сумка -                                                 ;        пересувний цирк -                                     ;
очний лікар         -                                             ;        мамин батько -                                       ;
дитячий лікар -                                       ;        шкільний стіл -                                         .
кімната для навчання -                           ;


9.Доповніть речення фразеологізмами.                                                                                                5 б.
Схожі ми з сестрою як                                                                                                      
Дощу цієї осені було мало як                                                                                              
Приїзд давніх друзів був як                                                                                                
Навколо була пітьма, хоч                                                                                                  
Місто він знає як                                                                                                                

10.  Запишіть речення за поданою його транскрипцією. Визначте його тип. Підкресліть головні та другорядні члени речення.                                                                                                                       4 б.
[зиленен'ка   йашч'ірка   гр'ійец':а  на пен'очку]

11.«Добра казка»                                                                                                                     10 б.  За основу взяти одну з «сумних» казок «Снігуронька», «Русалонька», «Колобок». Придумати, як цю казку можна змінити, залучивши персонажів з інших казок, так, щоб вона закінчилася щасливо.

                                                                                                    Всього:                      60 балів

                              Олімпіадні завдання з математики                       
4клас
1.Дай відповіді на запитання.                                                                       10 б.                
● Два десятка помножити на три десятка. Скільки десятків буде у добутку?_______                                                                      
● У стола 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів залишилося?_______________
●  Закресли зайве число серед чисел:  28, 37, 44, 55, 64, 91. Чому?_______________
_______________________________________________________________________
Який закон множення відповідає формулі ( а + в) ∙ с = а ∙ с + в ∙ с
_______________________________________________________________________
● На скільки 5 см коротше за 5 дм?_________________________________________
Як знайти центр круга, не користуючись циркулем, а маючи лише паперову модель?________________________________________________________________
    ●  Найдовший у світі алфавіт у абазинців – народу, який живе на Кавказі.
 У ньому – 71 буква. Запиши число букв римськими цифрами.__________________                                                              
●  Семеро людей несли  3 хлібини. Діти – по чверті, жінки – по півхлібини, а чоловіки – по хлібині. Скільки було дітей, жінок, чоловіків?___________________
_______________________________________________________________________
2.  Обчисли значення виразів.                                                                                   5 б.
     8 т 6 ц – 7 ц 5 кг + 2 кг 19 г =
     5 км 7 мм – 154 м 50 см : 50 см ∙ 2 см 4 мм =

3.Обчисли                                                                                                                     6 б.
Сума двох чисел дорівнює 2013. Одне з них закінчується нулем. Якщо цей нуль закреслити, то вийде друге число. Знайди ці числа , склавши рівняння.
                   


Розв’яжи задачі
4. На одній шальці терезів знаходяться 6 однакових пачок чаю та гиря в 50 г, на іншій – 1 така пачка чаю, 2 гирі, по 50 г кожна, та 2 гирі, по 100 г кожна. Терези знаходяться в рівновазі. Скільки грамів важить пачка чаю?                                 6 б.                                                                                                        

5. Довжина птахоферми прямокутної форми 38 м , а ширина 5 м. Допоміжні приміщення займають 17 758 дм². Скільки птахів можна розмістити на цій птахофермі, якщо на кожного птаха потрібно 6 дм² ?                                        5 б.                                     
6.   Потяг повинен подолати 905 км за 9 год. Перші 3 год він рухався зі швидкістю 70 км/год. Це становить  тієї відстані, яку він подолав за наступні 4 год. З якою швидкістю він повинен їхати решту шляху, щоб прибути в пункт призначення вчасно?                                                                                                                      8 б.
                                                                                                               Всього   40 б.    


1 коментар: